måndag 3 juli 2017

Söndagssim

På söndagarna har jag crawlkurs eller som vi skämtsamt säger, simskola. Det  är verkligen simskola och vi fnittrar, sväljer vatten och får kallsupar, skakar på huvudet och vi tycker det är otroligt kul, nyttigt och lärorikt men samtidigt otroligt svårt. 

Vår crawlcoach peppar och hejar, utmanar oss för både den ena och den andra övningen och påpekar att vi måste spänna bålen och försöka hålla oss parallella med vattenytan. Jag själv tycker fortfarande att det är ganska jobbigt att bara ha huvudet under vattnet och kommer på mig själv i övningar vi gör att jag blundar. Jag har också en tendens till att hålla andan när jag borde blåsa ut innan jag ska ta ny luft, jag sparkar också för mycket med benen när det är armarna som ska arbeta. Och så ska allting sättas ihop och man ska helst inte få in allt vatten i munnen och näsan. Vara lugn men snabb. Vojne. Men, det är som jag skrev först: otroligt kul och en väldigt skön start på morgonen! 






Efter gårdagens crawlkurs var det gott med kaffe och grädde och nyplockade smultron i solen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...