onsdag 31 maj 2017

Baconsallad


Det här är en väldigt enkel, lätt, smidig och otroligt mättande mat att ha med sig på exempelvis utflykter. Den kräver en kylklamp förvisso men du håller dig skönt mätt länge. Att den dessutom smakar gott är ett plus i kanten. Varje gång jag gör denna, som till utflykt med skolan, undrar jag varför jag inte gör den oftare? 

Sallader är så otroligt tacksamt och kan varieras i oändlighet. I vanliga fall har jag haft i creme fraiche och/eller majonnäs men denna gång hade jag i Smetana i kombination med lite creme fraiche vilket funkade ypperligt bra! 








Baconsallad ca 4 portioner

3-4 paket knaperstekt bacon
1-2 tomater
½ gurka
isbergssallad
rödlök
2 paket fetaost
1 dl creme fraiche 
1 liten burk Smetana
oliver
salt och peppar

  • Knaperstek baconen.
  • Skiva/skär alla grönsaker och lägg i skål.
  • Blanda ihop allting. 
  • Smaka av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...