söndag 5 februari 2017

Reebok OG Lifter och Nike Metcon

Är det något man kan nörda in på i sin sport så är det väl utrustning? 

För ett tag sen kom de hem, Reebok OG Lifter, mina första riktiga lyftarskor. Man kan ju aldrig ha för många skor eller hur? 

Jag har aldrig direkt varit ett fan av lyftarskor men lyssnar in av andra och valde slutligen att beställa ett par egna för att se om det verkligen är så bra som det låter. Jag har inga problem att komma ner i djup squat vilket dessa ska underlätta, jag har snarare problem att komma upp när det blir för tungt ;-) 

Nyfiken som man är var jag självklart tvungen att prova dem så fort de kom hem. Samtidigt kom även nya Nike Metcon hem men de fick vänta ett tag till. 

Reebok fick invigas med ett par clean och squatclean och där märktes skillnad! Stabilt som bara den. Det här känns bra. 




Nästa provomgång blev backsquat. Där var vi inte helt överens. Att komma ner är ju inga problem men när jag skulle upp kom jag fram på tårna (i och med att det är hög kilklack) och sköt upp rumpan först i lyftet. Stansen var stadig och som gjuten i golvet. När jag la på tyngre kände jag slutligen att det här går inte. Jag tappade ryggen och valde att inte testa fler lyft. Tjurig på det. Vi var som sagt inte alls överens men man ska inte måla fan på väggen efter en gång. Det krävs fler lyft och vi behöver bekanta oss med varandra mer.

Jag lyfter och lär kan jag säga. Clean, squatclean och snatch - skorna funkar klockrent. Stabila och stadiga mot underlaget, lyften känns riktigt bra. På det är skorna bekväma och sitter bra på foten, precis som en sko ska sitta.


Nike Metcon då, hur funkar de? Sköna, snygga skor som sitter skönt på foten, bekväma och bra genom lyft och wod. De har ännu inte provats i löpning men våren är på ingång så snart luftas de även där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...